طراحی و راه اندازی سایت های اینترنتی

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

مشخصات بلاگ
سوزستان

هم فلسفه می خوانم و هم نقاشم
هر صبح به صورتم غزل می پاشم
"آراسته"ام به نام "زهرا" ای کاش
با سیرت فاطمی مزین باشم

صرفا جهت ثبت در خاطراتم:
مقام های کسب شده توسط این وبلاگ تا کنون
1- برگزیده بخش شعر مسابقه زیر نور ماه( هفته دفاع مقدس) -مهر 92
2- برگزیده بخش شعر مسابقه عاشورای انقلاب - دی 92
3- مقام دوم بخش یادداشت و مقاله مسابقه فریاد انقلاب - بهمن 92
4- برگزیده بخش شعر همایش پاسداشت شهدای امر به معروف خوزستان- مرداد 93
5- برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی من انقلابی ام - بهمن 93
6- برگزیده مسابقه شعر من زنده ام - اسفند 93
7- برگزیده مسابقه شعر طنز دکتر سلام - اردیبهشت 94

Yemen ifyemen

جنبش letter4u

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۱، ۰۸:۰۲ - مجید فضیلت
    احسنت
  • ۳۰ خرداد ۰۱، ۰۶:۵۵ - ج....ک
    تشکر

واتس اپ، از خیال تا واقعیت

شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۱۰ ب.ظ

انسان موجودی اجتماعی ست و همواره تمایل به حضور در اجتماع و اطلاع از رویدادها و اخبار پیرامون خود داشته است. با توجه به گسترش فناوری و ظهور اشکال متفاوت و البته بسیار سریع اطلاع رسانی و ارتباطات، این خواسته ی فطری هر روز رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد. این روزها تب استفاده از شبکه های اجتماعی تلفن همراه به سرعت افراد جامعه را در بر گرفته.

حضور و فعالیت در چنین شبکه هایی همچون هر پدیده ی دیگر دربرگیرنده ی فواید و آسیب هایی خواهد بود.

این نرم افزارها ارتباط بین آشنایان را بسیار سریع و کم هزینه نموده و از این جهت بسیار جذاب می نمایند. اما این میان حقایقی هم هست که نیازمند توجه بسیار می باشند.

حقایقی همچون کمتر بودن حجب و حیا در مکالمات غیرحضوری! ناگفته پیداست وقتی حضور فیزیکی طرف مقابل را در کنار خود نداشته باشیم ، بسیار راحت تر و بی پرده تر و کم حیاتر با او یا درباره ی او صحبت می کنیم. هر کدام از ما این حس را سالهای سال است که در تماس های تلفنی در مقایسه با دیدارهای حضوری تجربه کرده ایم و این روزها در انواع مختلف ارتباطات به اصطلاح "چت" به تجربه نشسته ایم.

این بی پرده بودن به خصوص در ارتباط با جنس مخالف با توجه به آموزه های دینی ما و اصول اثبات شده ی علوم روانشناسی و البته ژنتیک، بی شک به نازک شدن و حتی پاره شدن پرده ی حیا در جامعه منتج خواهد شد. حیایی که ستون روابط انسانی و خانوادگی ماست.

گذشته از تاثیرات اخلاقی، در این مطلب بنا داریم به بررسی تاثیرات سیاسی و جهانی چنین شبکه هایی و علی الخصوص اپلیکیشن پرطرفدار واتس اپ به پردازیم.

در سال های گذشته از فضای مجازی به عنوان یک تهدید نام برده می شد اما حضور پرقدرت و تاثیرگذار افراد مومن و معتقد کشورمان در این عرصه کار را به جایی رساند که فضای مجازی عرصه ای شد برای تبلیغ و ترویج عقاید اسلامی و گسترش تفکر انقلابی در تمام جهان.

در چنین موقعیتی بود که شبکه های اجتماعی موبایل پا به عرصه گذاشته و خیلی سریع در میان افراد جایی باز کرد.

شبکه هایی که  ثبت نام در آنها نیازمند به ثبت شماره موبایل در بانک اطلاعاتی آن اپلیکیشن بود. و این آغاز تخلیه اطلاعاتی اعضاست...

هر عضو ، شخصا اجازه دسترسی به تمام اطلاعات گوشی تلفن همراه خود را - که سال ها آن را شخصی ترین وسیله ی خود می دانسته - به شرکتی که نمی داند کیست و کجاست می دهد! شرکت هایی که البته با کمی تحقیق مشخص می شود بدون واسطه یا با یکی دو واسطه متعلق به صهیونیست ها می باشند!!

در این مرحله با چند مدل توجیه روبروی می شویم:

1- مگه ما رو گوشیمون چی داریم که بترسیم یا به درد کسی بخوره!

2- حرفای ما دست صهیونیستا بیوفته بهتره تا نظام اونا رو کنترل کنه!

3- می دونیم مطالب و اطلاعاتمون دست صهیونیستا میوفته ولی ما داریم انقلاب رو ترویج می کنیم . واسه مبارزه باید هزینه داد!

پاسخ مورد اول : شاید شما روی گوشیتان چیز قابل پنهان کردنی نداشته باشید ولی چه ما بخواهیم و چه نخواهیم ، چه بدانیم و چه ندانیم، هر صحبت و نظر و حتی شوخی کوچک ما برای تحلیل گران جهانی به منزله ی یک کد از وضعیت تفکر ایرانی هاست. و ابتدایی خواهد بود برای برنامه ریزی یک نقشه ی دشمنانه. دشمنان خواهند دانست که علایق عمومی جامعه چگونه است و چگونه خواهند توانست روی این علایق و باورها مانور داده و موج سازی رسانه ای و برانگیختن احساسات افراد جامعه را داشته باشند.

پاسخ مورد دوم: امکانات و علم اطلاعاتی نظام مقتدر جمهوری اسلامی انقدر پیشرفت کرده که صحبت های شما در آن فضا ها را نیز در صورت تمایل و نیاز به راحتی کنترل نماید. پس این اصلا راه خوبی برای فرار از ممیزی نمی باشد.

پاسخ مورد سوم: می توان گفت هدف اصلی از نگارش این متن پاسخ به این دسته از کاربران می باشد. کاربرانی که با انگیزه های الهی و با خیال تحکیم پایه های انقلاب و جذب نیرو و ... وارد چنین شبکه هایی می شوند.

واقعیت این است که در دنیای کنونی هر چیزی که در اینترنت نشانی از آن نباشد در وجودش تردید می شود! و نشان موجودات در اینترنت نیز با استفاده از موتورسرچ ها نمایان می گردد. بر اساس یک قانون نانوشته هر کداممان هر چه در مورد مطلبی بیشتر و سریعتر به اطلاعات دست پیدا کنیم آن را مستندتر خواهیم دانست.

دقت کنید

نوشته ها و مطالب شما در واتس اپ در لیست موتورسرچ ها قابل مشاهده نیستند! پس...

پس می توان گفت چنین مطالبی اصلا وجود ندارند!

دقت کنید

مطالبی که در وب سایت ها ، وبلاگ ها یا حتی شبکه های اجتماعی اینترنتی نوشته می شوند برای افراد مختلف قابل دسترسی می باشند و ممکن است مثلا فردی در آمریکای شمالی با سرچ کلمه ای خاص به مطلب شما در ایران دست رسی پیدا کند و نوشته ها و عقاید شما را بخواند و همین دسترسی اتفاقی می تواند آغاز یک ارتباط و تاثیرگزاری بزرگ باشد و این یعنی همان هدف ما در صدور انقلاب. کاری که بچه های مذهبی ما بسیار عالی در فضای مجازی به آن مشغول بودند و  اما ...

اما واتس اپ را می توان حربه ی کوبنده ی دشمن در مقابله با نفوذ پرقدرت نیروهای معتقد ایرانی در جوامع جهانی دانست. زیرا ...

زیرا حقیقت آن است که واتس اپ افراد را به خودشان مشغول می کند!

عده ای که همگی شماره ی تلفن هم را دارند و معمولا با هم اشتراکات فراوان اعتقادی دارند گرد هم جمع می شوند و خودشان برای خودشان حرف می زنند! خودشان خودشان را هدایت می کنند ! خودشان و در بین خودشان با شدت و حدت و استدلال های محکم به نقد طرف دیگری که نیست و نخواهد بود و نخواهد شنید می پردازند! و...

و در نهایت، بیشترین تاثیرگزاری مورد تصور برای چنین فعالیتی روی افرادی با عقاید دیگر اما هموطن خود خواهد بود و در هر حالت از صدور انقلاب فاصله خواهند گرفت!

آن هم درست در لحظه ای که به بیان شیوای رهبر انقلاب " در پیچ تاریخی هستیم" و خودشان در اقدامی پیامبرگونه و پیشروانه مستقیما به جوانان اروپا و آمریکا نامه می نویسند! درست در لحظه ای که منطقه درگیرودار بیداری اسلامی ست و جوانان منطقه تشنه ی یک پیام انقلابی و استدلال اسلامی از ایران به عنوان پیش قراول انقلاب اسلامی هستند.

و درست در میان این لحظات استثنائی ، خیلی ها به خیال خود در میدان مبارزه هستند و اما خود را از فضای وبلاگ ها و شبکه های جهانی جدا کرده و سرگرم واتس اپ شده اند. سرگرم فعالیت هایی که نتیجه ی جهانی ندارند و نخواهند داشت. درست مثل قایق رانی که با شدت پارو می زند اما بند قایقش را به اسکله محکم کرده اند!

پیشنهاد:

1- ترک واتس اپ...من اگر برخیزم، تو اگر برخیز، همه بر می خیزند. ترک دسته جمعی واتس اپ و شبکه های این چنینی موجب خلوت شدن این محیط و بایکوت شدن و در نطفه خفه شدن شبهه ها و شایعات منتشر شده در این فضاها می گردد و لاجرم دیگر نیازی به پاسخگویی به آن ها - که توجیه برخی ها برای حضور است - نیز نمی باشد.

2- تنها نکته ی خوب و کارکرد مفید شبکه های اجتماعی موبایل هماهنگی و اطلاع رسانی برنامه های خاص مربوط به یک قشر خاص که با همدیگر از جهتی اشتراک دارند می باشد. برای استفاده از این مزیت ، می توان - و باید - از اپلیکیشن های تولید داخل با سرور و بانک اطلاعاتی موجود در داخل کشور استفاده کرد. اینکه مثلا ما این هفته یک شنبه ، سر ساعت سه با هم جلسه داریم تنها به خودمان مربوط است و هیچ نیازی نیست دو دستی علایقمان را در اختیار دشمنان انقلابمان قرار دهیم. پس چه بهتر چنین هماهنگی هایی را نیز از طریق اپلیکیشن های داخلی انجام دهیم، نه واتس اپ صهیونیستی!

  • زهرا آراسته نیا

واتس اپ

نظرات (۶)

سلام
پیشاپیش عید مبارک
موفق و پایدار و مستحکم باشید
پاسخ:
سلام . تشکر . بر شما هم مبارک باد
سلام
واقعا مطلب به جا و درستی است.
این روزها خیلیهامون وقت گرانبهامون رو با این شبکه ها می سوزونیم..
با اجازه لینکتون کردم.
خوشحال میشم سر بزنید
یا علی مدد
پاسخ:
سلام . خوش حالم از آشناییتون
ممنون
پاسخ:
خواهش

سلام
مطلب شما در یاست نقل قوا انتشار یافت
منتظر ارسال مصاحبه شما از طریق ایمیل هستیم
  • دانش آموز مسلمان
  • سلام و ادب.
    متن خوبی نوشتین اما با چند قسمت از قسمت آخرش موافق نیستم.

    1. شبکه های اجتماعی موبایلی بین مردم بسیار رایج شده است، به خصوص بین جوانان و نوجوانان، دانشجویان و دانش آموزان.

    2. شبهه ها، شایعه ها، تخریب ها و دروغ پراکنی های زیادی مرتب توسط دشمن ساخته و پرداخته و در این شبکه ها - علیه نظام و دین و انقلاب - منتشر می شود.

    3. اگر بچه های حزب اللهی با عدم حضور در این شبکه های رایج بین مردم، جواب اینها را ندهند و جلوی انحراف را نگیرند و مردم را و دوستان و آشنایان را و دانش آموزان و آینده سازان انقلاب و کشور را راهنمایی نکنند، چه کسی باید این کار را انجام دهد؟

    4. ما چگونه میتوانیم انقلاب را صادر کنیم وقتی مردم خود ما در حال انحراف و تزلزل و تشکیک و سست شدن باشند؟

    5. حضور در همه سنگرهای فضای مجازی لازم است.

    یاحسین./
    پاسخ:
    روی صحبت این مطلب با همه ی استفاده کنندگان از شبکه های موبایلی بود و فکر می کنم هرکدام از استفاده کنندگان در قالب یکی از سه موردی که در مطلب اشاره شده قرار می گیرند. و نکته اصلی این بود که از همه خواسته شده تا این شبکه ها را ترک کنند.
    من اگر برخیزم ف تو اگر برخیزی ، همه برمی خیزند... ترک این شبکه ها موجب خلوت شدن و نهایتا بایکوت شبهه ها و شایعات منتشر شده در این شبکه ها می شود.
    لایک!
    پاسخ:
    بزن لایک قشنگه رو!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی