طراحی و راه اندازی سایت های اینترنتی

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

مشخصات بلاگ
سوزستان

هم فلسفه می خوانم و هم نقاشم
هر صبح به صورتم غزل می پاشم
"آراسته"ام به نام "زهرا" ای کاش
با سیرت فاطمی مزین باشم

صرفا جهت ثبت در خاطراتم:
مقام های کسب شده توسط این وبلاگ تا کنون
1- برگزیده بخش شعر مسابقه زیر نور ماه( هفته دفاع مقدس) -مهر 92
2- برگزیده بخش شعر مسابقه عاشورای انقلاب - دی 92
3- مقام دوم بخش یادداشت و مقاله مسابقه فریاد انقلاب - بهمن 92
4- برگزیده بخش شعر همایش پاسداشت شهدای امر به معروف خوزستان- مرداد 93
5- برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی من انقلابی ام - بهمن 93
6- برگزیده مسابقه شعر من زنده ام - اسفند 93
7- برگزیده مسابقه شعر طنز دکتر سلام - اردیبهشت 94

Yemen ifyemen

جنبش letter4u

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۱، ۰۸:۰۲ - مجید فضیلت
    احسنت
  • ۳۰ خرداد ۰۱، ۰۶:۵۵ - ج....ک
    تشکر

استیضاح آنگونه که باید باشد

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ق.ظ
استیضاح وزیر علوم ، خبری ست که با وجود انبوه اخبار مهمی که این روزها در سراسر کشور و جهان در جریان است به تیتر اول اکثر رسانه ها تبدیل شده است.

ورای چرایی  و چگونگی این استیضاح بنا دارم توجه ها را به نکته ای که شاید در میان هیاهوی رسانه ای دارد به فراموشی سپرده می شود جلب نمایم.

نظارت بر عملکرد دولت ، یکی از اصلی ترین وظایف مجلس شورای اسلامی و ضامن بقای پاکی و اقتدار نظام اسلامی و تداوم و بالندگی هرچه بیشتر مردم سالاری دینی در کشور می باشد.

از اسباب این نظارت ، سوال و استیضاح وزرا ست.

استیضاح وزیران برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد و برای آخرین بار هم نخواهد بود . که اگر باشد آن روز باید منتظر مرگ دموکراسی بود!

این که رسانه ها - اعم از موافق و مخالف - بر طبل سیاسی کاری کوفته و گروهی با ذوق زدگی بیش از حد، این امر را نشانه ی پیروزی جناح خود دانسته و گروهی دیگر با عصبانیت شدید، آن را مبارزه با اصل اعتدال بدانند ، مسئله ای ست که می تواند بر استقلال قوه مقننه تاثیر منفی گذاشته و به عبارتی نمایندگان دیگر جرأت ابراز عقیده را به خود ندهند.

تهدید به افشاگری از هرسو که باشد ، بسیار ناپسند و خلاف آموزه های اسلامی و اعتقادی ماست.

مخالفان برای یک لحظه هم که شده با خود فکر کنند شاید واقعا این آقا به درد وزارت در بخش علوم ، تحقیقات و فناوری نمی خورد. بالاخره شما هم در همین مملکت زندگی می کنید و وجود مسئول خوب، خیرش به خود شما نیز خواهد رسید. پس به دور از حاشیه ها بهتر است فضایی آرام برای تحقیق و تصمیم گیری نمایندگان به وجود می آوردید.

از دیگر نگاه ، گیریم که حتی نماینده ای در دوره ای از زندگی و فعالیت سیاسی خود خطایی هم مرتکب شده باشد. بدون شک برای آن خطا باید مورد پیگرد و احیانا مجازات قرار گیرد . "اما" در موقع خودش!

الان به حکم سوگندی که خورده است وظیفه دارد تا از حقوق مردم دفاع نماید و نباید به خود اجازه دهد برای مصالح شخصی از حق مردم چشم پوشی نماید. که در این صورت گناهش صد چندان خواهد شد.

با توجه به معنای لغوی و سیاسی استیضاح که از توضیح خواستن ریشه گرفته و مبنایی جز توضیح خواستن نمایندگان ملت از وزیر مورد بحث ندارد و نیز با توجه به اینکه هیچ عقل سلیمی توضیح دادن و رفع شک و شبهه ها را غلط و جرم تلقی نمی کند، در واقع و در شرایط کنونی پس گرفتن استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان باعث قوت گرفتن شائبه ی رانت خواری و ترس از افشاگریشان می شود که آن وقت این نمایندگان مجلس هستند که باید پاسخگوی افکار عمومی و دادگاه صالحه باشند که إن شاءالله اینگونه نگردد!

در هرصورت این استیضاح هم صرف نظر از نتیجه اش به انجام خواهد رسید و آن وقت تنها عمل ماست که در پرونده اعمالمان باقی خواهد ماند.... 
  • زهرا آراسته نیا

نظرات (۱۱)

باید این استیضاح اتفاق می افتاد
اگر این استیضاح رخ نمی داد و این رای اعتماد پس گرفته نمی شد دولت خود را در موضعی می دید که هیچ کس یارای مقابله با برخی اقدامات آنها را نخواهد داشت...
در هر صورت عدم برخورد مناسب با برخی اقدامات دولت می تواند نتایجی غیر قابل جبران برای جناح مومن و انقلاب داشته باشد....
  • نماینده رسمی الکسا در ایران
  • www.iAlexa.ir
    لذت یک درآمد شیرین اینترنتی !!!

    هم کسب درآمد و هم افزایش بازدید

    کسب درآمد تا 1 میلیون تومان درماه

    افزایش بازدید وبلاگ شما
    افزایش رنک الکسا وبلاگ شما
    افزایش رنک گوگل وبلاگ شما
    قانونی شرعی حلال
    مورد تایید الکسا
    مورد تایید گوگل وبمستر
    عضویت 100% رایگان و آسان و سریع

    هدیه ویژه : 20000 هزار بازدید واقعی با آی پی های مختلف از سایت و یا وبلاگ شما فقط 5 هزار تومان به همراه خرید آنلاین !!
    www.iAlexa.ir
  • علیرضا هوشمند
  •  مرکز هماهنگی تشکلها ، انجمن ها ، مراکز و کانون های فرهنگی ، اجتماعی بسیجیان و ایثارگران دفاع مقدس سراسر کشور شهادت امام صادق (ع ) را به همه مسلمانان و شیعیان بویژه جامعه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا در سراسر میهن اسلامی تسلیت عرض مینماید. التماس دعا برای شفای همه جانبازان مظلوم و صبور دفاع مقدس .  (خادم ایثارگران و خانواه های معظم شهدا -- هوشمند ) یا حق
    پاسخ:
    سلام . بر شما نیز تسلیت باد
    سلام
    متأسفانه این روزها بعضی رسانه های اصولگرا دارن بیش از حد به نقاط ضعف دولت می پردازن. مطلب خوبی بود.
    سلام
    عجب مطلبیه!!!!
    یک هفته پیش کارگری مظلوم رو که برای زن و بچه اش با زحمت فراوان مایحتاج تهیه میکرد مأموران قلچماق شهرداری تهران در منطقه 4 با ضرب و شتمی وحشیانه و داعش گونه به دیار ابدی فرستادن ! درحالیکه حتی بچه های تو گهواره در ایران از کشته شدن نوجوان آمریکایی در فلان ایالت آمریکا با همه جزئیاتش خبر دارن هیچکس در داخل از این واقعه خبر نداره .؟
    این مطلب جهت اشاعه امربه معروف و...  که فلسفه این وبلاگ است ضروری است.

    ضمن موافقت باشمادرموردحق استیضاح نمایندگان مجلس توجه تان رابه چندنکته جلب می کنم.

    1-      متن هراستیضاحی منطقاً باید زبانی حقوقی داشته باشدنه مناقشات  سیاسی

    2-      عبارات متن استیضاح رامروری بکنیم:بورسیه های دکتری،پذیرش افرادردصلاحیت شده،بازگرداندن استادان اخراجی،انتخاب روسای دانشگاهی،میدان دادن به نشریات دانشجویی و...

    3-      اولاً ریاست دانشگاه پست سیاسی نیست بلکه مسئولیتی حرفه ای است که الزاماً انتخاب آن بایدتوسط خود دانشگاهیان صورت بگیرد نه سیاسون واحزاب .

     ثانیاً مگرمدرک دانشگاهی ،انعامی برای خوش خدمتی برخی هاست که بایدآن رابدون روال معمول ومعقول به دیگران ببخشندآن هم باپول بیت المال! تصور کنید 3000 نفر نالایق بیایند و وارد سیستم های  هدایت ارگانهای دولتی این کشورقرارگیرد چه می شود!

    ثالثاً نشریه دانشگاهی  ضرورتی مطابق نیازهای متنوع دانشجویان ورشدفرهنگی واجتماعی آنان است وچه ربطی به برخی نمایندگان تندرومجلس دارد که می خواهند به این نشریات نگاهی امنیتی حاکم کنند.؟

    4-      دلهای بیداروبی طرف جامعه ،بدون وابستگی های سیاسی خاص،واقعاً درکی انسانی ومعطوف به حقوق انسانی از دانشجویان ستاره دارواساتید اخراجی دارد!که این از نگاه استیضاح کنندگان به دلیل نگاه های سیاسی شان ازیادرفته است.

    5-      ببینید بالاخره وزیرپاسخ می گویدیانمایندگان قانع می شودومی ماند یا درغیراین صورت می رود.اما واقعاً بیاییم زبان فضیلت های انسانی واخلاقی رابه جای زبان زمخت وزشت سیاست که وابسته به قدرت است، جایگزین کنیم ومانع تندروی های نابخردانه درآن محیط های نخبه پرورباشیم.این حق دانشگاهیان ودانش دوستان است

    6-      به نظرمی رسدمسئولان کشوری بایدبالاخره درفکرعدالت، بیشترازاطاعت ازمنویات حزبی خودباشند.اگردراین مملکت ،کسانی پیدا می شوند که می خواهند از دخالت های بیجای سیاسیون مجلس نشین !!درتحصیل جویندگان علم ، ممانعت های کنند وآن رابرطرف کنند  به نظرشما سزاوارپاداش اند یا تنبیه؟

    7-      وسوال آخراین که آیا استیضاح کنندگان وهواداران آنان، اخراج اساتیددارای شرایط حرفه ای ودانشجویان ازتحصیل علم محروم، بیشترحساست های اخلاقی شان را جریحه دارکرده است یا بورسیه های بی ضابطه دکترا هایی که بسیاری ازهمین نمایندگان  خودازبرخوردارند؟

    ممنون از شما.وبلاگتان حالا پنجره اش کمی روبه منطق بازشده است.

  • رزمنده سایبری
  • سلام
    خدا قوت
    ممنون از حضورتون و اظهار لطفتون
    ان شاء الله عاقبت بخیر باشید
    سلام بر شما
    آنروز که از همین مجلس، رأی اعتماد گرفتند یادشان نبود که این اعتماد، چک سفید امضا و مطلق نیست؛ بلکه اگر به اصول، بی‌توجهی شود این اعتماد پس گرفته خواهد شد. در واکنش به استیضاح، تهدید به افشاگری میکنند! خب اگر واقعا موارد خلاف قانون وجود داشته است چرا در این یکسال، به آن نپرداختند؟ اینکه الان چنین چیزی مطرح میشود به گروکشی شبیه‌تر است! علاوه بر اینکه سیاسی‌کاریها و غافل شدن از علم و دانش، سبب شده تا رتبه‌ی علمی ایران در این یکسال، دو پله سقوط کند. دولت یازدهم متاسفانه نشان داد هرقدر در حرف، بسیار چرب زبان و ماهر است متاسفانه در عمل به قانون و در تن دادن به انتقادات سازنده، بسیار بی‌رحم و بی‌انصاف و گاهی هم بی‌ادب است ... البته به جهنم!
  • علیرضا هوشمند
  • سلام
    در سینه‌ام دوباره غمی جان گرفته است
    « امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است »
    تا لحظه‌ای پیش دلم گور سرد بود
    اینک به یمن یاد شما جان گرفته است    درود بر شما بسیار دقیق فرمده اید مطلب روز را 
    سلام دوست عزیز...
    به جای تبادل لینک با جندین وبلاگ مختلف ، فقط کافیه یک بار وبلاگ خودتون رو اینجا ثبت کنید : www.weblinks.baxiran.com
    وبلاگتون به تمامی وب سایت ها و وبلاگ های دیگه معرفی خواهد شد...
    ( افزایش بازدید پیج رنک وبلاگ شما )
    با تشکر | بکس ایران

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی