طراحی و راه اندازی سایت های اینترنتی

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

مشخصات بلاگ
سوزستان

هم فلسفه می خوانم و هم نقاشم
هر صبح به صورتم غزل می پاشم
"آراسته"ام به نام "زهرا" ای کاش
با سیرت فاطمی مزین باشم

صرفا جهت ثبت در خاطراتم:
مقام های کسب شده توسط این وبلاگ تا کنون
1- برگزیده بخش شعر مسابقه زیر نور ماه( هفته دفاع مقدس) -مهر 92
2- برگزیده بخش شعر مسابقه عاشورای انقلاب - دی 92
3- مقام دوم بخش یادداشت و مقاله مسابقه فریاد انقلاب - بهمن 92
4- برگزیده بخش شعر همایش پاسداشت شهدای امر به معروف خوزستان- مرداد 93
5- برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی من انقلابی ام - بهمن 93
6- برگزیده مسابقه شعر من زنده ام - اسفند 93
7- برگزیده مسابقه شعر طنز دکتر سلام - اردیبهشت 94

Yemen ifyemen

جنبش letter4u

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۱، ۰۸:۰۲ - مجید فضیلت
    احسنت
  • ۳۰ خرداد ۰۱، ۰۶:۵۵ - ج....ک
    تشکر

انصراف بده کارت بگیر

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۵۲ ق.ظ
خب یکی از موارد استفاده ی مبالغ حاصل از انصراف یارانه مشخص شد :
صدور کارت همیار ملی برای پولدارها!!
  • زهرا آراسته نیا

نظرات (۷)

ببخشید .ازانجا که شاید دیگر مزاحمتان نشوم.برای باردوم پاتوی کقش شما شاعران کنم وقطعه زیررا تقدیم وبلاگتان کنم .(یادمان باشد همه ما برای اعتلای دین کارکنیم نه افراد)

گوش برسینه ی این پهنه ی آبی بگذار

تاصداقت نفسی می کشد وفهم بهایی دارد

بایدازهمهمه ی گنگ کلاغان نهراسیدامروز!

دلت ای شاپرکِ کوچکِ نوپای، پرازشادی باد

که خبرآمده ازقاصدکان

پشتِ این گُرده ی شهر

تهِ آن کوچه ی بن بستِ قدیمی که پرازخاطره ی خنده ی پیرانِ خداست

زیرهر شاخه ی پربرگ کُنار     (کُنار= درخت سدر )

متولدشده امروز نسیم!

یاحق. مویدباشید ولی انصافا ً منصف باشید، منصف

پاسخ:
سلام
خیلی شعر قشنگی بود . ممنون
باز هم این ورا بیاید ...
هدف من به هیچ عنوان قصدتوهین به شمانیست. بلکه نشان دادن کاری است که دقیقا شما دربرخوردبامسائل انجام می دهید!!

نوشته اید :اشکالات موجود نیز به خاطر بدعمل کردن برخی مسئولینی ست که مانند شما(یعنی من) به دنبال پیشرفت غربی و نظام ربوی در نظام اسلامی بودند
اولا خوداین توهین به من نیست؟چرابه جای این که بااستناد بگویید اشتباه من دربیان موارد یادشده کجاست ،حکم به باورمندی من به نظام اقتصادی ربوی می دهید!

سوال من ازشما این است همین اقتصاد ربوی را چرا نتوانسته اید تاکنون  غیرربوی کنید؟ بانک داری را چرا نتواستید غیرربوی کنید؟ مگر 8سال اداره مملکت به دست شماها نبود ؟!!! نکندمن مانع ان شده ام!!!

اگرارنوشته های شماگاهی عصبی می شوم به این دلیل است که به شما یادآوری کنم با لفاظی  وطعنه های شاعرانه نمی توان راه بجایی برد!! اگر واقعاً دلسوز نظامید نقد منصفانه و خیرحواهانه بکنید نه طعنه آمیز! شمااگردرروابط اجتماعی تان هم این گونه عمل کنید فکرمی کنید چند دوست رادرکنارخودخواهیدداشت؟ چرا به شعور دولتی برامده از ملت از همان آغاز کار شروع به خدمت حمله می کنید؟ یعنی این دولت تاکنون یک نقطه مثبتی نداشته که شما ازآن تعریف کنید؟
 این راهم بگویم ،چالش ونقدتفکرشما به هیچ وجه به معنی طرفداری از این دولت خاص نیست اما یک چیزرا یادگرفته ام که وقتی ،حکومت دینی است ، انتخابات دینی است ،مردم دینی اند  بنابرین باید به انتخاب دولت منتخب ازجانب مردم محترما ً برخورد کرد!!! 
مارامعذور بدارید.به فرموده ی امام علی (ع) شقشقیه فهدرت!!!
پاسخ:
سلام
اختلاف بین ما اختلاف بین دو دیدگاه است ... دیدگاه هایی که یکی مبتنی بر اقتصاد سرمایه داری رایج در جهان است و دیگری اقتصاد اسلامی . پس راه حل مباحثه ما نیز با بزرگان و اندیشمندان دوحوزه است .
نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه ادعای به پا کردن نظام اقتصادی اسلام را نکرده و فقط مدعی بوده که در آن جهت حرکت می کند و روز به روز باید بیشتر دل از نمادهای اقتصاد سرمایه داری کنده و به سوی اقتصاد اسلامی پیش رود و هر گاه سرعت این دل کندن کم شود می شود انچه که حال هست و نباید باشد!
به راستی چرا کتاب اقتصاد اسلامی استاد مطهری در دوره هاشمی و خاتمی اصلا چاپ نشد و حتی به شیوه ای عصب آلود از سطح کتابخانه ها هم جمع آوری شد؟
ایا این کتاب را خوانده اید؟
در بخش هایی از این کتاب پاراگراف هایی را می بینید که انگار یک سخنرانی تند بر علیه دولت سازندگی ست! حال آنکه این کتاب سال ها پیش نگاشته شده
اینکه بنده از این دولت انتقاد می کنم به خاطر قدم زدن آن در همان راهی ست که ما را از اقتصاد اسلامی دور و دور تر می کند و امیدوارم در همین سال ابتدایی کار به خودآمده و قدر رای مردم را بداند که از قدیم گفته اند:
دوست گفت بهت گفتم و دشمن گفت می خواستم بگم!!

اولاً اقتصاد یک علم است  بنابراین مدیریت وتوسعه ی آن بابایدونبایدهای اخلاقی یا... راه بجایی نمی برد.

کسانی مثل شما که درفهم دینداری واقعی هر پایه!! را بامردودی هر سه سال درمیان طی کرده اید چرا از مفاهیم قرآنی مصادره به مطلوب می کنید ونظریه اقتصادی می دهند!!

ثانیا!وقتی بعداز 35سال ازعمر انقلاب هنوز بازار کار  ،ساختار صنعتی ، تجاری  ،عمرانی و خدماتی کشور  پذیرای جذب و شکوفایی   ده میلیون دانش آموخته‌ی دانشگاهی، ۴ میلیون دانشجو و میلیونها نیروی ماهر و مجرب صنعتی و غیر صنعتی نیست!!!

وقتی امثال شماها اهمیتی زیاد برای تنش زدایی با دنیا در بهبود وضع اقتصادی کشور قائل نیستید!!

وقتی شماها  توقف افزایش تحریم ها را  مصالحه ذلت بارمی دانید!!وقتی  کماکان بر ضرورت تقابل با غرب تاکیدمی ورزید!!!

وقتی  بهبود رابطه با جهان را در افزایش رفاه مردم  و بهبود اقتصادی  دخیل نمی دانید!! و.....

وقتی درمملکت امثال شماها که پیاده نظام مداخله یابهتربگوییم اخلالگر ورود  سرمایه گذاری های خارجی و بلکه بانی فرارآنان ،دراقتصادید! هستید !!

وقتی مرفهین وفربه هان انقلابی (به قول احمدی نژاد دلاور، برادران قاچاقچی )دارای اسکله های ورودوخروج بی نظارت کالاها هستند!!!

وقتی تولیت های امکان مقدسه خود دولتی درسیستم اقتصادی اند وبه هیچ نظارتی هم تن درنمی دهند!!!

وقتی نمایندگان مجلس اززمان "شهرام جزایری "ها تا "بابک زنجانی "ها وسایر"ها"ها ی پول توجیبی وعیدانه می گیرند!! خیال می کنیدبا خرده کاسبان اقتصادی متشرع"خمس وزکات " بده می توان اقتصادمردم راسامان داد!! واقعاً این همان جامعه ی نمونه ی توحیدی است!!!

 

حالا واقعا عافبت مارابه خیرکند!!

پاسخ:

پاسختان کاملا بی ربط و احساسی و ناشی از بغض و عصبیت بود . متاسفم برایتان .... من بعد کامنت هایی که حاوی اهانت باشند را تایید نخواهم کرد ، گفته باشم!

اولا نظام مقدس جمهوری اسلامی به هیچ عنوان به دنبال پیشرفت به شیوه و سیاق غربی و سرمایه داری نیست که بخواهید با آن الگو بسنجیدش

ثانیا اشکالات موجود نیز به خاطر بدعمل کردن برخی مسئولینی ست که مانند شما به دنبال پیشرفت غربی و نظام ربوی در نظام اسلامی بودند

لطفا کامنت هایتان را مروری بنمایید... شما در هر مورد با ایرادهایی که هیچ ارتباطی به مطلب من نداشته شروع کرده اید و هر بار که بنده پاسخی به شبهه شما داده ام مسئله ی جدیدی را که بی ربط تر از قبلی بود مطرح کرده اید و در واقع این شمایید که در تمام این مدت بدون حتی یک استدلال تنها در حال بیان توهین ها و بغض های ذهنی خود هستید . این مدل مباحثه به نتیجه ای نخواهد رسید که

ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی ... این راه که می روی به ترکستان است

راستی انگار قبول کردید که شوشتری نیستید!

  • صریح الهجه ی شوشتری
  • ازمنطقتان نه تنها انگشت به دهان که انگشت به گوش ماندم!!!!! خوب کاری نمی توان کرد شما افق دیدتان را سطحی،احساسی  وکودکانه انتخاب کرده اید!

    منظورتان از قشرمرفه همان کسانی بودندکه ازجیب احمدی نژاد درنیامدند یااگردرآمدند پای برادران مجلسی !!! موردحمایتتان هم اشتباهاً ازجیب بغل ایشان به درآمد!!
    چیزی که باعث تعجب بیشترمامی شود این است که همه برادران  وحضرات مرفهین!!! ازانقلابی های دیروز وامروز وفردا بودند وخواهندبود که شماهابرایشان سینه چاک می کنید!!!
    خداعاقبت مارابه خیرکند.
    پاسخ:

    سلام

    مشکل همان انگشت به گوش بودنتان است وگرنه واضح تر از آن بود که متوجه نشوید.

    قشر مرفه اگر درامدشان از راه حلال باشد افتخار جامعه هستند چه آنکه اگر وجوهات شرعی خود را از قبیل خمس و زکات بپردازند وضع جامعه طبق دستور قرآن عزیز خوب خواهد شد.

    پس مشکل ما قشر مرفه جامعه نیست بلکه کندن از جیب قشر متوسط و ریختن در ناکجا آباد است زیرا این دولت با توجه به سابقه کاری مسئولینش و نیز عملکرد همین چند ماهه اش- که آخرین آن سفر نوروزی جناب روحانی به کیش است! - نشانی برای اعتماد به وعده هایش نمایان نکرده تا بپزیریم انصراف از یارانه می شود بیمه افراد محروم!

    و همین تصمیم صدور کارت همیار ملی و در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای انصراف دهندگان نیز نشانی از آغاز حیف و میل درامد حاصل از انصراف یارانه بود. شما قبول ندارید؟

    خدا عاقبت بخیرمان کند ان شاءالله

    بی سواده ؟! :D 
    پاسخ:
    یحتمل!
  • صریح الهجه ی شوشتری
  • باسلام
    ورودبه مباحث جدی اجتماعی ،نوشته های ومباحث جدی می خواهد.بهتراست شماتکلیف خودرامشخص کنید.طنزپردازسیاسی-اجتماعی اید یا نه واقعاً مواجهه ای منطقی وعلمی به قضیه دارید. (البته اگرباز جوابی ازآستیتن بدرنیاوریدوبگوییداین هم نوعی شیوه ی مواجه است).بنابراین چنانچه  قصد تان به چالش کشیدن سیاست های روز مملکت است ،منطقاً خواننده ازشما تحلیل منطقی به همراه راهکارازشما می خواهد نه تمسخر!!! دراین مملکت به اندازه کافی زمان صرف تمسخر وخندیدن شده است !!!
    پاسخ:
    سلام
    تحلیلی منطقی تر از این؟ هر خواننده ای این روزها ازهزینه های مربوط به صدور کارت های مختلف از کارت ملی گرفته تا کارت سوخت و کارت جدید پایان خدمت و غیره خبردارد و دیگر نیازی به براورد هزینه ی صدور کارت برای ایرانی ها نیست. تازه بگذریم از امتیازاتی که برای قشر مرفه یارانه نگیر!! قول داده شده...و العاقل و یکفی بالاشاره!
    از راهکار سخن گفتید! بنده هرگز راهکاری برای تشویق مردم به کاری که غلط می دانم ارائه نخواهم داد . یارانه حق مردم است . حقی که پیش از این به شرکت ها و نهادهایی که آقایان مسئول آن بودند داده می شد و حیف و میلش می کردند بعد قرار شد به آنها ندهند و خود مردم مدیریتش کنند و حالا که بعد از هشت سال دوباره همان آقایان مسئول شده اند و راه را برای بخوربخورشان بسه می بینند دوباره می خواهند دست مردم را از یارانه کوتاه کنند طبق عملکرد گذشته شان حتی یک درصد هم به هزینه شدن درامد حاصل از یارانه برای رفاه عمومی مردم امیدوار نیستم.
    سلام. جالبه! به من هم سر بزن. نظر یادت نره!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی