طراحی و راه اندازی سایت های اینترنتی

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

مشخصات بلاگ
سوزستان

هم فلسفه می خوانم و هم نقاشم
هر صبح به صورتم غزل می پاشم
"آراسته"ام به نام "زهرا" ای کاش
با سیرت فاطمی مزین باشم

صرفا جهت ثبت در خاطراتم:
مقام های کسب شده توسط این وبلاگ تا کنون
1- برگزیده بخش شعر مسابقه زیر نور ماه( هفته دفاع مقدس) -مهر 92
2- برگزیده بخش شعر مسابقه عاشورای انقلاب - دی 92
3- مقام دوم بخش یادداشت و مقاله مسابقه فریاد انقلاب - بهمن 92
4- برگزیده بخش شعر همایش پاسداشت شهدای امر به معروف خوزستان- مرداد 93
5- برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی من انقلابی ام - بهمن 93
6- برگزیده مسابقه شعر من زنده ام - اسفند 93
7- برگزیده مسابقه شعر طنز دکتر سلام - اردیبهشت 94

Yemen ifyemen

جنبش letter4u

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۱، ۰۸:۰۲ - مجید فضیلت
    احسنت
  • ۳۰ خرداد ۰۱، ۰۶:۵۵ - ج....ک
    تشکر

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

این روزها و با نزدیک شدن بوی ماه مهر، ماه مدرسه، بوی بازی های راه مدرسه! بازار خرید کیف و لباس و لوازم التحریر گرم شده است. با وجود تعداد کم فرزندان در اکثر خانواده های جوان ایرانی و توجه زیاد والدین به خواسته های کودکان لاجرم بازار فروش اجناس لوکس و رنگارنگ هم رونق بیشتری به خود گرفته. در این میان سوألی که سالهاست ذهن دلسوزان فرهنگ را به خود مشغول ساخته چرایی استفاده از تصاویر شخصیتهای کارتونی فیلمهای غالبا مستحجن و دخترکان با پوشش نامناسب بر روی این لوازم می باشد.

کیف مدرسه

چگونه است که دختر دانش آموز ما که در خانواده ی متدین به دنیا آمده و تربیت شده و حال به مدرسه اسلامی می رود و درس قرآن می خواند و مسئولین هم همیشه بن گوشش می خوانند که تربیت مقدم بر تعلیم است اما هر روز صبح پیش از دیدن چهره ی معلم باید روز خود را با سلامی بر "باربی" آغاز نماید و هیچ کس هم ککش نگزد که این سلام هر روزه چه بر سر روح لطیف و پاک دخترک ما می آورد؟

چگونه است که پسر ما ، همان پسری که از او می خواهیم هر روز مثل یک پارچه آقا! روی نیمکت کلاس آرام بنشیند، تا می خواهد کتابش را از کیفش در بیاورد برخورد می کند با "مرد عنکبوتی" که از دیوار راست بالا می رود! انصافا اگر شما جای او بودید می توانستید بقیه کلاس را آرام سرجایتان بنشینید؟

حالا شکر خدا چند وقتی ست که لوازم التحریر با تصاویر ملی – مذهبی تولید داخل به بازار امده اند و انصافا داری کیفیت خوبی هم هستند و حالا نوبت خانواده هاست تا با عزم جدی به خرید این محصولات پرداخته و حمایت از تولید ملی را عملی کنند.

http://s3.picofile.com/file/7504134187/598427_S8bquy0L.jpg

البته این میان هنوز کالاهایی مثل کیف و کوله پشتی هستند که هرچند در داخل تولید می شوند اما تولیدی ها بر اساس باور "ما نمی توانیم " که این چند ساله بر ایرانی ها حاکم شده، هنوز از ارائه محصولات خود با نشان تولید ایران وحشت داشته و با مارک ها و تصاویر خارجی به بازار می آیند و فروشندگان آنها را به عنوان کالای خارجی می فروشند. حال آنکه برخلاف تصور تولیدکنندگان و فروشندگان،  مردم نهایتا این کالاها را چینی می دانند و اگر به ایرانی بودنشان واقف شوند به مراتب اعتمادشان به کیفیت محصول بیشتر خواهد شد.

و نکته ی دیگر اینکه همین عدم صداقت تولید کنندگان و استفاده از مارک‌های خارجی برای تولیداتشان، با هر نیتی که باشد، غش در معامله به حساب آمده و حتی اگر حرام نباشد شبهه ناک خواهد بود و برکت مال را از بین خواهد برد. و شاید بی توجهی به  همین مسئله باشد که  موجب می شود چنین تولیدکنندگانی با وجود زحمت بسیار سود چندانی نکنند و همیشه ناراضی باشند!

پ ن: دربه در دنبال کیف مدرسه چرخدار ایرانی میگردم. اگه دیدید خبرم کنید لطفا

  • زهرا آراسته نیا

عزا می کنند عید قربان را تا پیمان دوباره ببندند با جاهلیت پدرانشان. این قوم عادت کرده اند به بستن راه ، تاریخشان فریاد می کند زنده به گور کردن را.
وقتی بنده ی پول باشی و تشنه ی قدرت معلوم است که برای محکم کردن پایه های حکومتت باید بسیار قربانی کنی هرچند انسان باشد!
اشک ها بی اختیار پهنه ی صورت هایمان را خیس می کنند.

محرم زودتر فرارسید... می گویند اگر قطره ای آبشان می دادند خیلی از حاجیان حالا زنده بودند... آب ... آب ... آب ... انگار قصه نامردمی ها همیشه به آب ختم می‌شود ...چه فاجعه نفس‌های بند آمده ی حجاج باشد و چه ماجرای دستهای بسته‌ی غواص و چه، بی‌دستی عباس(علیه السلام)!
هرچه باشد، خبر آنقدر تکان دهنده هست که ارتعاشش بالاخره پایه های حکومت ظالمان را خواهد لرزاند...
انگار همین دیروز بود که شبکه قرآن از کسب مقام اول قرائت قرآن حاجی حسنی خبر می‌داد و گزارشگر از صمیم قلب خوشحال بود که پس از سالها ناداوری بالاخره مقام اول به ایران رسیده و حالا انگار کینه شان را جمع کرده بودند و ناجوانمردانه سد کردند راه نفس های همیشه در اوج قاری را.

اصلا این حاجیان، مدافعان حرمی بودند که خونشان حرم امن الهی را از چنگال وهابیت خواهد رهانید، إن شاءالله

اشک هایمان را بدرقه حاجیان شهیدمان می کنیم تا پیغام مان را به خدایمان برسانند که" اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا(ص)، و غیبه ولینا، و کثره عدونا، و قله عددنا و شده الفتن بنا"1...

به ترک های رکن یمانی کعبه قسم،بی تاب حضور درسپاه إبن الحیدریم...

و غدیر از راه می‌رسد ... چه بخواهند و چه نخواهند حقیقت جهان را خواهد گرفت.
به تمام فرهنگ لغت های جهان بگویید غدیر، نه آبگیر که چشمه جوشان و زاینده ی عاشقی ست.
و مگر نه آن است که “و جَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی” پس اکسیر زندگی را در قطره قطره جوشش غدیر باید جست که دست علی (ع) تنها راه اتصال ما با دست های بر افراشته ی پیغامبر اعظم است.
آیه اکمال دین را می‌خوانم و فرزندم کودکانه می‌پرسد ”مگر بنا بود شرّی به پیغمبر برسد که خدا وعده یاریشان را داده ست؟”
و همین پرسش کافیست تا سقیفه و کوچه و ریسمان و صفین و جمل و نهروان ، محراب کوفه و تابوت تیر خورده‌ی حسن(ع) و گلوی پاره پاره‎ی اصغر … و سه نقطه های بی پایان زجرهای شیعه، آهنگ بغض‌هایم شوند و … لا یوم کیومک یا اباعبدالله.
و هنوز هم که هنوز است ابن ملجم های حافظ قرآن، سر می برند قرآن های ناطق را و نعره می کشند بغضشان با علی(ع) را.
عدالت عجیب تقارنی دارد با لحظه لحظه ی علی بودن و همیشه قابیلیان روزگار در پی سربریدن عدالتند.
و تو درست در نقطه ی عطف معادله ی روزگار ایستاده ای و انتخاب با توست . با علی می‎مانی و زخم‌‎های روزگار را به جان می‌خری و قدم به قدم در سرابالایی انتظار به کمال می‌رسی یا به قعر لذت‌های دنیا سقوط خواهی کرد؟
غدیر بوته ی امتحان هر روز ماست…

  • زهرا آراسته نیا

به بهانه #FATF و قراردادی که #برای_تاریخ_ما_کافیه و این بار قصد داره  مالک رو از  ده قدمی خیمه ی معاویه برگردونه. اما کورخونده....


تو دنیایی که اربابش دروغه
دلای با خدا میمونه رو راست
اگه عالم جلومون قد علم کرد
دو دستای علمداره که با ماست

سیاست‌بازها دل کندن از ما
که هرچه دیپلماته، مات کردیم
عیار انقلابی موندنو توو

هجوم فتنه ها اثبات کردیم

صدای زوزه ی کفتار و گرگه
داره از هرطرف نزدیک میشه
یه عده دست سربازارو بستن
هوا داره چقد تاریک میشه

توی برجی که اون بالای شهره
 حقوقای نجومی رو شمردن
اسیر خنده ی شیطونن و باز
تو خواب قصه های برد_بردن

دوباره قصه ی ضحاک و ماره
دارن مغز جوونامونو میدن
چنان با کدخدا بستن که دیگه
دارن کم کم همه ایرانو میدن

دلو از بند تحریما نترسون
قفس با یاعلی مون باز میشه
فقط کافیه که عاشق بمونی
برای بودنت اعجاز میشه

یه لیوان یخ بی غیرتا رو
توی آتیش دنیا هم نمی خوایم
دلامون گرم غوغای حسینه
جماعت! غیر این ماتم نمی خوایم

تموم بانک هاتونو ببندید
که ما سرمایه مون پیرهن سیاهه
حساب ارزمون مال شماها
حساب آسمونیمون به راهه

اگه راه نفوذ و باز کردن
برای خائناشون دار داریم
فقط قاسم‌سلیمانی رو دیدن
به قدر لاله ها سردار داریم

@arastehnia

  • زهرا آراسته نیا

بدون شک یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های این روزهای تلوزیون، "خندوانه" می‌باشد.

این برنامه که با رویکرد شادی‌آفرینی و به صورت یک جنگ تلوزیونی با اجرای رامبد جوان و عروسک محبوبی به نام "جناب خان" از شبکه نسیم پخش می‌شود، توانسته نظر مثبت اقشار و سنین مختلف مردم را به خود جلب نماید.

این درحالی ست که همزمان با خندوانه، برنامه "دورهمی" به اجرا و کارگردانی مهران مدیری، طنزپرداز باسابقه ی کشور تقریبا با همان چارچوب و از همان شبکه درحال پخش می‌باشد.

اما چرخی درمیان گفته ها و نظرات مردم خیلی زود ما را به این نتیجه می رساند که دورهمی از نظر اقبال عمومی در رده‌ای بسیار بسیار پایین‌تر از خندوانه قرار دارد.

ولی چرا؟

اگر دقت کنیم، مهران مدیری با جملات و موضوعاتی که برای برنامه انتخاب می کند اتفاقا بسیار فکر شده و منتقدانه به مشکلات روز جامعه می پردازد. انتقاداتی که گاه شجاعانه رده‌های مختلف مردمی و حتی مسئولیتی نظام را مورد هدف قرار می‌دهند و حرف دل مردم را بیان می‌کنند.

اما شاید نکته‌ای را که موجب ناخشنودی مردم از دورهمی شده بتوان این‌گونه بیان کرد:

                    ✅ دورهمی آن چیزی ست که ما هستیم و خندوانه آن چیزی ست که آرزو داریم باشیم!

ما به خصلت ذاتی عدالت‌خواه ایرانی‌مان، همواره به نقاط ضعف و ایرادات جامعه خیلی سریع پی برده و واکنش نشان می‌دهیم، که گاه این واکنش هایمان با تمسخر و ایرادگیری و بی احترامی به دیگران و یکدیگر همراه است و این درست چیزی ست که در خندوانه نمی‌بینیم!

رامبد جوان نمونه‌ای از احترام بسیار بالا به مخاطبان و حاضران در برنامه‌اش را برای ما به نمایش گذاشته است.

وقتی با شور و هیجان مشغول گفتن یک دیالوگ پراحساس و پر حرکت است و در این بین پایش به پای یکی از حاضران می‌خورد، بدون هیچ غروری صحبت را قطع کرده و از او عذرخواهی می‌کند و بعد خیلی عادی به ادامه صحبتش می‌پردازد.

وقتی قرار است به یک معضل اجتماعی یا یک قضیه ی سیاسی عکس العمل نشان دهد چنان در لفافه و با طنز ملیح این کار را می‌کند که حتی خود فرد مورد انتقاد هم می تواند همپای او بخندد و البته متنبه شود!

متاسفانه خیلی از ما عیب‌ها را خوب می‌بینیم اما عدم احترام باعث می‌شود به هم خندیدنمان تأثیر کلاممان را بسیار بسیار کم کند و بیشتر در مقابل یکدیگر به جبهه‌گیری بپردازیم.

البته در نهان خودمان به عیب این نکته واقفیم و از خودِ خود بیزاریم و به ظن بنده همین است که به دورهمی که نمونه‌ای از خود واقعی ما - البته گاهی با غلظت بیشتری- ست، نظر خوشی نداریم!

  • زهرا آراسته نیا

چند سال پیش یه سرود لبنانی درمورد امام موسی صدر  به دستم رسید. حیفم اومد شما اون رو نشنوید . بنابر این سه نفر از دوستان رو به زحمت انداختم و یکی فایل فلش رو برام تبدیل به mp3 کرد و عزیزی از عربستان متن عربیش رو باز نویسی کرد و یکی هم به فارسی ترجمه ش کرد. برای همه شون دعا کنید...
این روزها هرچه بیشتر در مورد شخصیت و عقاید و تفکرات و افعال امام موسی صدر می خونم بیشتر عاشقشون میشم. خدا کنه زنده باشن....

مدیر وبلاگ ای داد فلش زیبایی از این صوت آماده کردند حتما ببینید . کدش رو برای استفاده در وبلاگ از اینجا بردارید.

این هم پاورپوینتی که زحمتش رو راز عزیز کشیده.(روی لینک کلیک راست کرده و save target as یا save link as را انتخاب کنید.) لینک پاورپوینت
این هم متن عربی و ترجمه فارسی موسیقی وبلاگ. به همراه لینک سایت اصلی و همینطور آدرس فایل mp3 و فایل با حجم کمتر(حاصل کار ساقی رضوان عزیز). منتظر هنرمندیهای دیگر دوستان هم هستیم....

  • زهرا آراسته نیا

#سعید_عبدولی با اهدای مدال خود  به خانواده #شهید_مدافع_حرم احمد حاجیوندالیاسی گفت: از مسئولان سپاه تقاضامندم که آرزوی حضورم در سوریه و مدافع حرم اهل بیت شدن را بر آورده کنند.

قهرمانی و مدال آورده ای


عشق میهن را به دل پرورده ای


ضربه فنی می شود بیگانه تا


میل بودن در حرم را کرده ای


#زهرا_آراسته_نیا

  • زهرا آراسته نیا

اولین سالگرد ارتحال بانو حیات شارونی مادر شهید هوشنگ آراسته نیا

صبوریت را با کدام مقیاس باید می سنجیدم آنگاه که با تمام تنهائیت سنگ صبور دیگران بودی؟
خودت می گفتی آسمان آتش می بارید آنگاه که چشمان آبی فرزندانت  تنها شدنت را باران می بارید.
چه شگفتانه دستهای صبورت روزهای بی کسی را برش می زد تا آینده زیبای کودکانت را به ابرها بدوزی. معجزه همین بودن تو بود وقتی که #حیات آدم های دوروبرت را مدیون خود کرده بودی...
و آنگاه که روز ثمر دادن رنج هایت شد، شجاعانه از میوه ی عمرت گذشتی و شدی مادر شهید...
صبوری را از نو کمر بستی که روضه های زینب(س) آهنگ هماره ی زندگی ات بود...
مهربانی را از که آموخته بودی که هیچ مانندی برایت نمی یابم؟
این روزها سخت دلتنگت هستم و تو خوب می دانی دلتنگی من یعنی چه!
هنوز هم محتاج مهربانی های تو ام  ننه جان!
لطفا برایم دعا کن که "دختر هزارمیلیونی" ات همیشه محتاج دعاهای توست ....

زهرا آراسته نیا
 ننه حجی

  • زهرا آراسته نیا

🎥

نمای مسجد از زاویه قسمت زنانه:

⚜ 1- فضایی که یا برای رسیدن به آن باید تعداد زیادی پله را بالا بروی آن هم از راه پله های تنگ و غیر استاندارد و یا بخش باریک و تنگی از قسمت اصلی مسجد می باشد.

⚜ 2- پرده ای که پشتش را می بینی و دوختهای کج و کوله اش را باید تحمل کنی آن هم با آن دقت نظر و رو ح زیبا دوست زنانه ات!

⚜ 3- چادر نماز هایی که بیشتر شبیه دستمال کهنه های خانه های قدیمی هستند و معلوم است حتی به درد پاک کردن گرد و خاک ها هم نخورده اند!

⚜ 4- صف اولی که ملک طلق پیرزنهای بداخلاقی ست که خواندن تمام و کمال مستحبات و از دست ندادن حتی یک ذکر مستحبی که تازه در مفاتیح هم نیامده از رسیدن به نماز جماعت برایشان مهم تر است و هر چه با احترام و محبت سعی می کنی بهشان بفهمانی که مادرجان نماز این همه خانم به درستی نماز شما بند است گوششان بدهکار نیست که نیست!

⚜ 5- مادران جوانی که ، بچه هایی را که امروزه و با وجود پیشرفت بهداشت عمومی جامعه همه می دانند که صدها بار پاکیزه تر و استریلیزه تر از بزرگترها هستند هنوز هم با چشم غره ها و غرولند های دیگران با مسجد آشنا می کنند و خب معلوم نیست چند بار توان تحمل این برخوردها را داشته باشند و بعد برای چند سال قرار است خودشان و فرزندشان دیگر پا به مسجد نگزارند!

⚜ 6- آقایان و پسربچه هایی که حق دارند از فضای مسجد به عنوان سالن پینگ پنگ و پاتوق دورهمی استفاده کنند و در ساعات مختلف روز بلند بلند بازی و خنده و شور و هیجان داشته باشند حال آنکه هر جای دیگری هم به راحتی قادر به برپایی چنین محافلی هستند اما خانم ها و دخترانی که به دلیل فضای عمومی اجتماع جایی امن تر از مسجد برای حضورشان نیست چنین حقی را ندارند.

⚜ 7- سرویس بهداشتی ای که متاسفانه در خیلی مساجد آن هم در شلوغ ترین نقاط شهرها اصلا برای خانم ها تعبیه نشده یا از داشتن یک چوب لباسی و نیمکت ساده محروم است. آخر آقایان معمار و بنا و هیئت امنای مسجد که تا حالا با چادر و روسری و ساق دست و جوراب و از همه بدتر کیف های بزرگ سرپا وضو نگرفته اند تا حال خانم ها را درک کنند!

✅ 8 و 9 و... را خودتان حتما بهتر می دانید  فقط خواستم یادآوری کنم آینده فرهنگی جامعه بیش از آقایان به دست بانوان و مادران ساخته خواهد شد.
 ❗️❗️❗️کمی با خانم ها مهربان تر باشیم...

زهراآراسته نیا
@arastehnia

http://suzestan.ir

  • زهرا آراسته نیا