طراحی و راه اندازی سایت های اینترنتی

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

مشخصات بلاگ
سوزستان

هم فلسفه می خوانم و هم نقاشم
هر صبح به صورتم غزل می پاشم
"آراسته"ام به نام "زهرا" ای کاش
با سیرت فاطمی مزین باشم

صرفا جهت ثبت در خاطراتم:
مقام های کسب شده توسط این وبلاگ تا کنون
1- برگزیده بخش شعر مسابقه زیر نور ماه( هفته دفاع مقدس) -مهر 92
2- برگزیده بخش شعر مسابقه عاشورای انقلاب - دی 92
3- مقام دوم بخش یادداشت و مقاله مسابقه فریاد انقلاب - بهمن 92
4- برگزیده بخش شعر همایش پاسداشت شهدای امر به معروف خوزستان- مرداد 93
5- برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی من انقلابی ام - بهمن 93
6- برگزیده مسابقه شعر من زنده ام - اسفند 93
7- برگزیده مسابقه شعر طنز دکتر سلام - اردیبهشت 94

Yemen ifyemen

جنبش letter4u

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۱، ۰۸:۰۲ - مجید فضیلت
    احسنت
  • ۳۰ خرداد ۰۱، ۰۶:۵۵ - ج....ک
    تشکر

تعطیلات خوابستانی!

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ

مجلسی های عزیز آسوده به تعطیلاتتان برسید
زحمت حفظ دستاوردهای نظام را
کنگره آمریکا می کشد!

  • زهرا آراسته نیا

مذاکرات هسته ای

نظرات (۱۲)

بله تکذیبیه رسمی چند دقیقه بعد از تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت...
نوشدارو بعد از مرگ سهراب...
الله اعلم
پاسخ:
بله . البته من نه به منبع اطلاعاتی ای دست رسی دارم و نه هیچ چیز دیگه ولی در حد خودم می دونم که حتی اگر این تقدم و تاخر اتفاقی هم نباشه بسیار هوشمندانه ست و باز هم در همون جهت حفظ استقلال نمایندگانیه که البته خودشون نشون دادند قدر این استقلال رو نمی دونن! این خود نمایندگان بودند که باید فهمشون می رسید رهبر همچین کاری نمی کنند.
چطور من که یه بچه دانشجو هستم همون موقع و قبل از شنیدن خبر این تکذیبیه به شما گفتم این دروغه ولی اونها نمی فهمن؟
فکر نمی کنم آقایان حجازی و شمخانی نماینده آقای لاریجانی باشند! اتفاقا هر دو نماینده مقام رهبری هستند. یکی نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی و یکی دیگه هم از اعضای مهم دفتر معظم له!
جلسه هم طبق گفته باهنر نایب رییس مجلس بین این سه نفر بوده و تصمیم گیری را هم این سه نفر کرده اند!
علاوه بر این ک شروع مذاکرات هم قبل از دولت فعلی بوده و نمایندگان ایران به نمایندگی از مقام رهبری و به صورت پنهانی در عمان با طرف آمریکایی مذاکره می کرده اند و بعد از دولت جدید مسئولیت ادامه این مذاکرات با دولت جدید بود.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=30069

و


http://www.dolatebahar.com/view/3834/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%C2%AB%D8%AF%D9%88%D8%B1%C2%BB-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF

به هر حال از این گذشته شورای نگهبان کاملا منصوب از طرف مقام رهبری هستند (6 نفر که باید فقیه باشند بی واسطه و 6 نفر ک باید حقوق دان باشند با یکی دو واسطه) هم می تونند رد کنند تا ببینیم چه می کنند!

پاسخ:
رهبری اگر نظری داشته باشند و بخوان که مجلس رو به طرفی بکشونن و اونطور که با مفهوم نوشته تون قصد القاش رو دارید بخوان دیکتاتوری کنند نیازی به جلسه سه نفره نمایندگانشون ندارن! ولی اینطور نیست . ایشون صریح فرمودند که نظراتتشون همونی هست که در جلسات علنی می گن.
ما هم چشممون به تصویب شورای نگهبانه . هرچند از ابتدا هم بنامون گردن نهادن به تصمیم مجلس بوده و هست اما حرفمون روی نحوه ی این تصویبشونه. انتظار داشتیم شجاعانه و عادلانه و عاقلانه برجام رو بررسی کنن و واقعا به خوب یا بد بودن اون نظر بدن اما شواهد نشون می ده که اینطور عمل نکردند
 ---
این هم تکذیبیه رسمی روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری...http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=31100
با وجود این ک من به عنوان یه شهروند ایرانی از این توافقی که به دست اومده حمایت می کنم و معتقدم این بهترین گزینه ممکن هم برای ایران و هم برای غرب هست ولی برای جلسه دیروز مجلس و نحوه تصویب این طرح واقعا متاسف شدم و اگر قبلا به اندازه ذره ای و یا کم تر از ذره ای امیدوار به استقلال مجلس بودم این امید هم از بین رفت. وقتی که عملا دو نماینده مقام رهبری(آقایان شمخانی و حجازی) به همراه رییس مجلس تصمیم می گیرند طرحی ک شاید مهم ترین مساله سیاست خارجی ۱۰-۱۲ سال اخیر هست رو به این صورت و در عرض کم تر از نیم ساعت تصویب کنند باید ایمان آورد ک این مجلس کاملا فرمایشی است و صرفا یک شوی تبلیغاتی برای سیستم است که وانمود کند پایبند به مردم سالاری است!
و از همه این ها بیش تر برای اصلاح طلبان متاسفم که با وجود این ک همیشه منتقد و حتی معترض عدم استقلال مجلس بوده اند این بار چون منافع جناحیشون ایجاب می کرد موافق این عدم استقلال و بلکه مدافع این رویه کاملا غلط شدند. به هر حال از اصول گرایان انتظار بیش تری نمی رود چرا ک افتخارشون رو سرسپردگی ب تمایلات یک شخص خاص می دونند ولی وای بر اصلاح طلب ها.....
پاسخ:
درمورد بسیار بدعمل کردن مجلس در جلسه تصویب برجام واقعا با شما موافقم اما درمورد دلیلش نه! اگر کمترین دقتی در سخنرانی های اخیر امام خامنه ای می کردید عدم رضایتشون از برجام رو کاملا متوجه می شدید. حال آنکه ایشون هم مثل همه مردم صرف نظر از نظر شخصیشون منتظر شنیدن تصمیم مجلس موندند. که این هم از وظایف رهبریه و هم از شخص عادلی مثل حضرت سید علی خامنه ای جز این انتظار نمی رفت. پس لطفا شانتاژ نفرمایید!
واقعیت اینه که مجلس روی انگشت لاریجانی می گرده و متاسفانه خیلی از نمایندگان علی رغم خواست مردم و تکلیف شرعی و قانونی به خودشون زحمت حتی مطالعه ی برجام رو ندادند

من درباره این موضوع و هر موضوع دیگری اعم از پیمان نامه های خارجی و موضوعات داخلی معتقدم  مجلس باید با استقلال کامل از دولت، قوه قضاییه، مقام رهبری و .... عمل کند و نمایندگان با استفاده از نظر مشورتی کارشناسان آنچه را به صلاح موکلینشان یعنی مردم هست رو تصویب کنند. البته تاکید می کنم با استقلال کامل و در همه موارد...

ظاهرا دیگه کنگره آمریکا هم نمی تونه زحمت حفظ دستاوردهای نظام رو تقبل کنه چون تعداد نمایندگان حامی توافق ب 34 نفر رسید و دیگه بعدش اوباما راحت وتو می کنه!
پاسخ:
مهم اینه که با دقت زیاد روی عمل کرد قوه مجریه شون نظارت کردن و بررسیش کردن و لابد به صلاح منافع ملیشون دیدن. و حفظ دستاوردهای نظام دقیقا یعنی همین نظارت که مجلسی های ما باید از اونا یاد بگیرن ان شائ الله
اگه دقت کرده باشید امروز جناب اقای دلواپس مجلسی (اقای رسایی) تصاویری از پرورش خیار در منزلش رو رسانه ای کردن! (حالا خودش بوده یا دیگران نمی دونم)که گویا بذرش هم خیلی مرغوب نبود(به گفته یکی از کامنت گذاران). من از این همه دلواپسی و نمایندگی ملت بودن آقایون دلواپس شدم!
پاسخ:
تعطیلاته دیگه ... مجبورن آقا مجبووووووووورن! می فهمی؟!
  • علیرضا هوشمند جانباز و خادم ایثارگران اهواز
  • سلام بزرگوار ولایی و خداقوت . با احترام به سفرهربرکت و نورانیمان دعوت هستید. منتظر حضورارزشمندتان هستیم. التماس دعای فرج -یاعلی
    خداقوت
    پاسخ:
    تشکر
    " زحمت حفظ دستاوردهای نظام را کنگره آمریکا می کشد" حداقل از این جمله این طور برداشت میشه ک از نظر شما دستاوردهای نظام تو این توافق از بین رفته و کنگره آمریکا با مخالفتش نسبت ب برجام عملا این دستاوردهای نظام رو حفظ میکنه.
    اما ی سوال خیلی ذهن بنده رو مشغول کرده و اون این ک این روزها و حتی در روزهایی ک مذاکره جریان داشت رهبری نظام ضمن حمایت از دیپلمات های مذاکره کننده مرتبا تاکید داشتند ک باید اجازه نقد ب منتقدین داده بشه و مسایل با نمایندگان و مردم درمیون گذاشته باشه و.... ولی همه مون ب خاطر داریم در زمان دولت قبل هیچکاه همچین حمایتی از منتقدین سیاست های هسته ای دولت نبود و هیچ گاه هیچ گزارشی از مذاکرات و روند آن و مطالب مطرح شده ب مردم ارایه نشد جز کلیات مبهم و غیر قابل بررسی. و طبق گفته برخی خبرنگاران، رسانه ها موظف بودند متن واحدی رو با اندک ویرایش های سلیقه ای روی خروجی سایت شون قرار بدند یا در روزنامه و نشریات چاپ کنند و ....(البته در عمل هم این مدعا ثابت شده چون همه شون واقعا ی متن واحد بود).
    همین دوستانی ک هر روز این حق رو ب خودشون میدن ک بدون مجوز جلوی مجلس تجمع کنند و مذاکره کنندگان رو وطن فروش خطاب کنند و برجام رو با ترکمانچای یکی اعلام کنند تو دولت قبل خیلی ها رو ب جرم این ک تو تجمع بدون مجوز شرکت می کردن محاکمه می کردن یا خواستار محاکمه شون بودن....
    اگر ملاک مجوزه ک هر دو بی مجوز هستن پس باید با هردو برخورد یکسان بشه مگر این ک ملاک چیز دیگه ای باشه و مجوز بهانه....
    من مسلما معتقدم برای راهپیمایی مسالمت آمیز و در عین حال انتقادی نیاز به هیچ مجوزی نیست ولی این برای همه گروه ها و در همه دولت هاست. همونطور ک معتقدم وظیفه رسانه ملی هست ک ب مقدار برابر ب منتقدین و موافقین فرصت بده تا از دیدگاهشون دفاع کنن ولی باز هم برای همه.
    ب نظرتون این تفاوت در برخورد با منتقدین در دو دولت همون سیاست یک بام دو هوا نیست؟! آیا منتقدین دولت قبل هم از چنین حمایتی برخوردار بودن؟!
    پاسخ:
    اگر دقت کرده باشید ابتدای قضیه ی هسته ای که مربوط به ورود مواد غیرمجاز و دست دوم به کشور بود به دولت قبل تر برمی گرده و بهانه گیری های آژانس و تعلیق و ... هم همین طور و عملا در دولت نهم و دهم اتفاق تازه ای در مسئله هسته ای رخ نداد به جز پیشرفت های خارق العاده داخلی. 
    البته برخلاف صحبت شما هربار هم اخبار مذاکرات به دست مردم می رسید به خصوص از زبان خود شخص رئیس جمهور
    نکته قابل توجه اینه که هر عملی از سوی دولت مردان در مقابل یک مطالبه ی عمومی از طرف مردم صورت می گیره و واقعیت اینه که مطالبه ی عمومی برای آگاهی از ریز مذاکرات در اون دوره وجود نداشت. چون عملا چرخ زندگی مردم به مذاکرات گره زده نشده بود و اتفاقا صنعت هسته ای با پیشرفت های روز به روزش و نیز تقدیم شهدا دوباره روحیه تلاش و جهاد رو در بین مردم زنده کرده بود. روحیه ای که امروز با بزرگ کردن تحریم ها و تزریق حس ناامیدی از طرف دولت به شدت تضعیف شده.

    سلام به روزم.
    والا من ک به شخصه طرفدار توافقم و اصلا هم علاقه ای ب زندگی کردن تو آمریکا یا هیچ کشور غربی ندارم. اگ ی زمان "مجبور بشم" تو جایی غیر از ایران زندگی کنم ترجیح میدم لبنان، عراق یا حتی هند باشه! چون معتقدم چیزی تو شرق عالم و ب ویژه خاورمیانه وجود داره ک هیچ جای دیگه پیدا نمیشه. "چوپان ها همه از این منطقه بوده اند، چوپان های راهنمای بشر" و غرب از این لحاظ کاملا دست خالیه!
    اما اگ ی تعداد از دوستان مشتاق توافق هم ب قول شما ب عشق سفر ب ینگه دنیا دلواپس بشن چیز بامزه ای میشه. میشه یه دیپلماسی برد-برد. هم دلواپس ها بردن چون ی تعدادی رو با خودشون همراه کردن هم اون عده ای ک ب عشق آمریکا سینه چاک توافقن ب آرزشون میرسن و میرن اونجا (:
    الحمدلله ما جزو هیچ کدوم از این دو گروه نیستیم!
    پاسخ:
    صحبت اصلا روی مخالف یا موافق بودن با توافق نیست! مسئله بررسی خوب یا بد بودن اون در یه مرجع قانونیه. تیم مذاکره کننده زحمت کشیدن و به نتیجه ای رسیدن ولی حالا که فضا آرومتر شده نمایندگان مجلس به عنوان نمایمدگان ملت باید این توافق رو دقیق بررسی کنند 
    خب خدا روشکر ک انقد اعضای کنگره آمریکا ب فکر حفظ دستاوردهای نظام هستند.
    خدا رو شکر.
    من اصلا پیشنهاد می کنم برادران و خواهران دلواپس هم ی سر دعوت بشن کنگره آمریکا و نمایندگان کنگره رو درباره خطرات این توافق مطلع کنند.
    پاسخ:
    من حرفی ندارم ولی با این پیشنهاد شما، جمع کثیری از عاشقان سینه چاک توافق، به عشق سفر به ینگه دنیا دلواپس میشنا!  از ما گفتن بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی