طراحی و راه اندازی سایت های اینترنتی

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

سوزستان

****************حرف‌های سوزان دلم که چاره‌شان نگاشته‌شدن بود ... نوشته‌های زهرا آراسته‌نیا

مشخصات بلاگ
سوزستان

هم فلسفه می خوانم و هم نقاشم
هر صبح به صورتم غزل می پاشم
"آراسته"ام به نام "زهرا" ای کاش
با سیرت فاطمی مزین باشم

صرفا جهت ثبت در خاطراتم:
مقام های کسب شده توسط این وبلاگ تا کنون
1- برگزیده بخش شعر مسابقه زیر نور ماه( هفته دفاع مقدس) -مهر 92
2- برگزیده بخش شعر مسابقه عاشورای انقلاب - دی 92
3- مقام دوم بخش یادداشت و مقاله مسابقه فریاد انقلاب - بهمن 92
4- برگزیده بخش شعر همایش پاسداشت شهدای امر به معروف خوزستان- مرداد 93
5- برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی من انقلابی ام - بهمن 93
6- برگزیده مسابقه شعر من زنده ام - اسفند 93
7- برگزیده مسابقه شعر طنز دکتر سلام - اردیبهشت 94

Yemen ifyemen

جنبش letter4u

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۹ دی ۰۱، ۰۸:۰۲ - مجید فضیلت
    احسنت
  • ۳۰ خرداد ۰۱، ۰۶:۵۵ - ج....ک
    تشکر

غزلی قدیمی تقدیم به دبیر ریاضی

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ
یادش بخیر سال 78 بود و در دوره پیش دانشگاهی درس می خواندم. آقای دارابی دبیر حسابان و ریاضی مان از من خواست شعری در وصفش! بگویم و این شد آن شعر:
رنگ سرخ1 قلب ما، رنگی اسمانی است
رنگ خوب زندگی ، رنگی از جوانی است
ای معلم عزیز، ای وجودت از صفا
واژه واژه حرف تو ، رمز شادمانی است
لحظه های درس تو - با تمام سختی اش
با تمام ترسمان - خوب و جاودانی است
گفته های ما همه صاف و ساده است و لیک
گاه پاسخ شما خشم ناگهانی است
خنده هایتان پلی ست از زمین به آسمان
اخم هایتان ولی تیغی آنچنانی است
از غریو قهرتان ، قلب های ما شکست
خنده هایتان ولی باغ مهربانی است
ای فدایت این حقیر ، حرف من به دل مگیر
این همه ترانه ها بهر شادمانی است

78/12/22
1 : آقای دارابی استقلالی بودن و من پرسپولیسی و این کلمه به عمد در شعر به کار برده شده و با رنگ آسمان همترازش کردم
چند روز قبل از عید خیلی اتفاقی متوجه شدم که آقای دارابی هنوز تدریس می کنند و همین شد بهانه ای برای عرض ادبی تلفنی و تجدید خاطرات . جالب بود که ایشون هنوز شعر من رو یادشون بود و خواستند که دوباره شعر رو براشون بفرستم. خدا حفظشون کنه
  • زهرا آراسته نیا

نظرات (۳)

  شعرتون خیلی قشنگ بود مخصوصا بکار بردن کلمه سرخ و پاورقی که جالب بودن
سپاس 
موفق باشید
پاسخ:
سلام فاطمه خانم
تشکر
بسیار خوشحال شدم از تشریف فرماییتون
  • مخالف الشعرا
  • برعکس برخی شعرهایتان این شعرت به لحاظ وزنی افتضاح بود.شماوزن شعررا هم مانندمملکت در8سال گذشته، ازاساس "پوکندی" لااقل "سپید"یا"نو"می سرودید.
    شرمنده ام "صریح الهجه شوشتری"
    پاسخ:
    سلام . تشکر از دقتتون ولی  اهمونطور که نوشتم این شعر مال خیلی سال پیشه و صرفا به جهت تجدید خاطره در وبلاگ گذاشتمش
    خیلی قشنگ بود وبلاگتون. موفق باشید. بیشتر به ما سر بزنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی